De makers

demakers

Van elkaar leren

Ik ben reclameman en heb gesprekken mogen voeren met huisartsen, apothekers en andere zorgverleners. Er ging voor mij een geheel nieuwe wereld open. Voor de anderen ook. In de reclame is veel aandacht voor emotie, het draait vaak om perceptie. In de gezondheid staat medische techniek sterk op de voorgrond. We vonden elkaar bij het stellen van de vraag: ‘Wat zouden patiënten kunnen doen om het gesprek met hun arts met meer tevredenheid te kunnen voeren?”

Kracht zit bij de patiënt

Het  antwoord op bovengestelde vraag bleek simpel: gebruik een patiëntenboekje! Dat hebben wij samen geproduceerd. Volgens Utrechtse wetenschappers is het evidence based succesvol. In gewoon Nederlands: het werkt uitstekend.

Samen kunnen we meer

Het is gelukt om vanuit twee verschillende branches naar elkaar te kijken en van elkaar te leren. Ik dank de huisartsen, apothekers, zorgprofessionals en onderzoekers van harte dat ze het gesprek met mij zijn aangegaan. Het was een fantastische ervaring. Zeker ook omdat het een tastbaar resultaat heeft opgeleverd.

Uitnodiging

Ik sta open voor nieuwe contacten. Dat zou kunnen gaan over informatieve gesprekken met huisartsen of medewerkers van eerstelijns gezondheidscentra. Of  met ouderenorganisaties voor het samen
organiseren van ‘koffiepraatjes’. Werken met dit patiëntenboekje is een soort ontdekkingsreis. Ik nodig u van harte uit mee te doen en zie uw reactie met belangstelling tegemoet!